پیش تر از این ها فکر میکردم که استفاده از موارد دورریز مثل کاغذ باطله ها و قوطی های کنسرو یا شیشه های مربا و اب معدنی و ... فقط به درد درست کردن گلدون یا یه سری کاردستی برای بچه ها یا نهایتا تزیین اتاق بچه ها میخوره و خوب و شیکه. اما شاید باورتون نشه تو یه پارکی تو یکی از شهرستان های گیلان یه سطل زباله دیدم که خیلی خوشگل بود. به حدی شکل هندسیش و ظاهرش خوب بود که از دور تو دید اول فکر کردم یه مجسمه س!!!! نزدیک که شدم دیدم با درب های بطری اب معدنیو نوشابه و.... درست کردن. بیشتر از رنگ ابی و نارنجی استفاده شده بود. کاش عکس گرفته بودم ازش براتون میذاشتم ولی متاسفانه باطی گوشیم تمام شده بود و خاموش بود. (اما اگه دفعه بعد برم حتما براتون عکس میگیرمsmiley)

این زیبایی به حدی برام جالب بود که وقتی برگشتم شروع کردم به سرچ در مورد خونه هایی که تماما از موارد بازیافتی ساخته شده بودن. و خیلی نتایج خوبی هم پیدا کردم.

ساخت خانه با بطری های پلاستیکی!!!؟ 

خونه ای که از بطری های پلاستیکی ساخته شده

خانواده «آلفردو سانتاکروز» پوئترو ایگوازو در آرژانتین چندین سال تموم بطری‌های پلاستیکی رو برای ساخت این خونه جمع اوری کردن. بنظرتون جالب نیست؟

ساخت خانه با شانه تخم مرغ!!!!؟؟؟

خونه ای که از شونه تخم مرغ ساخته شده

 این خونه هم یه خونواده استرالیایی از شونه تخم مرغ ساختن. 

 

شما هم میتونید سرچ کنید و ببینید چه خونه هایی از چه مواد بازیافتی ای درست شدن. اون وقته که مثل من به این جمله ایمان میارید که ذهن های خلاق دنیا رو متحول میکنند. این ایده ها اکثرا به هزینه خیلی زیادی احتیاج ندارند و به راحتی هم قابل دسترس هستند. فقط کافیه بدونیم که میشه استفاده های دیگه ای هم داشته باشند.