سلام دوستای خوبم. یه باره دیگه من اومدم با بحث جالب دکوراسیون ولی این بار با چوب!!!!!

من فکر میکنم ته ته دل همه ی ما ها یه حس عجیبی به طبیعت هست. کلا انگار همه ما ها با دیدن یه منظره کوچیک از طبیعت حالمون خیلی خوب میشه. شاید واسه همینم هست که تو خونه هایی که پاسیو یا دیش گاردن ندیده باشم حتما حتما یه تابلوی طبیعت یا یه سری میزو صندلی یا دکور مرتبط با طبیعت دیدم. و باورتون نمیشه چقــــــــــدر انرژی گرفتم.

 

دکور با چوب طبیعی، به نظرم به کل محیط یه حس زنده بودن و ارامش میده. شاید بخاطر همین هم هست که خیلی از افراد سعی میکنند که از چوب یا بقایای چوب هایی که از حوادث طبیعی به جا موندن استفاده کنند. مثلا همین چند وقت پیش ها دیدم داخل میدان شهرداری رشت یکسری درختچه های خشک شده ی مینیاتوری رو رنگ مشکی زده بودند و زیرش هم یه شمع وارمری گذاشته بودند و بعنوان جا شمعی میفروختند. 

البته این عکسی که گذاشتم درسته به قشنگی اون چیزیکه دیدم نیست ولی چون تقریبا شبیهشه خواستم ببینید منظورم چیه.

حالا بماند اینکه از ترکیب چوب و اپوکسی چه میزها و تابلو ها و حتی زیور آلات و ساعت و ... که ساخته نمیشه!!!

خودم که دهنم باز می مونه از دیدن زیبایی خیره کننده و دلبری شون. 

خلاصه کلام اینکه استفاده از چوب برای دکوراسیون یکی از سبک هاییه که هرگز قدیمی نمیشه  و همیشه رو مد می مونه و تاریخ انقضا هم نداره. و دلیلش هم طبیعتیه که چوب رو ساخته و هنری که خلاقانه و به بهترین شکل توی دکوراسیون تونسته اون رو به کار ببره.

 

 

دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی

از سبک‌های کاملا اشرافی و کلاسیک گرفته تا سبک مینیمال و مدرن از چوب طبیعی برای دکوراسیون میشه استفاده کرد. از پوشش کف و دیوار گرفته تا ابزارهای به کار برده شده مثل مبلمان، کنسول چوبی، تخت خواب، شلف‌های دیواری، ظروف آشپزخانه، تابلوها و مجسمه‌ها، دکور سقف و لوستر و...

اما برای داشتن منحصر به فردترین دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی لازمه کمی خلاقیت و ذوق هم به خرج داد. البته برای این کار نیازی نیست تمام فضا را شلوغ کنید. بهتره اجازه بدید ابزار و وسایل چوبی که به کار بردید خودشون چمگیر باشن و خودنمایی کنند... پس باید رنگ‌هایی که در کنار چوب طبیعی به کار می‌برید با دقت بیشتری انتخاب بشن.

ساده ترین راه اینه که یکم به طبیعت برگردید و توجه کنید. دقت کنید رنگ‌هایی که در کنار رنگ چوبی در طبیعت وجود دارند چه رنگ‌هایی هستند؟ من فکر میکنم بیشترین رنگی که کنار چوب دیده میشه رنگ سبز باشه. اما این به این معنی نیست که می‌تونید زمینه کار را تماما سبز کنید. این یعنی از سبز بهتره در کنار رنگ طبیعی چوب استفاده کنید. برای اینکه دکوراسیون زننده و خسته کننده نشود، بهتره از یه رنگ خنثی مثل سفید یا کرمی روشن برای زمینه استفاده کنید. از رنگ‌های تند، تنها در یک نقطه برای جلوه بیشتر و جلب کردن توجه به آن قسمت از دکوراسیون که دلتون میخواد، می‌تونید استفاده کنید اما بهتره تمام منظره چوبی شما را رنگ‌های تند نپوشونه.

 

یکی از مشکلاتی که برای دکوراسیون داخلی وجود دارد، خالی بودن دیوارها یا سقفه!

لازم نیست که تموم خونتون از چوب ساخته شده باشه چون هزینه بالایی داره براتون این کار. میتونید بجای اینکه کل وسایلتون رو چوبی کنید روی یه قسمتی از دیوار یا سقف یه دکور ساده چوبی بسازید یا حتی از لوسترهای چوبی استفاده کنید.

 

لذت چیدمان عناصر طبیعی کنار هم

برای دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی میشه عناصر طبیعی دیگه ای رو هم به کار برد. حتما می پرسید مثلا چی؟؟؟؟ خب مشخصاً استفاده از گل‌های طبیعی، انواع سنگ ها و حتی ایده گرفتن از سبک خونه‌های ساحلی یکی از راهکارهای عالی برای منحصر به فرد کردن دکوراسیون محسوب می‌شه. بخاطر همین هم پیشنهاد میکنم از کنار این جور چیزها ساده رد نشید.

 

همخوانی دکوراسیون با چوب طبیعی

اینکه برای دکوراسیون داخلی از یه سبک خاص استفاده کنید مورد تایید و تمجید خیلی از طراح های داخلیه اما گاهی هم برای دکوراسیون باید یه خورده خارج ا زعادت عمل کرد. یعنی میشه پایه و قالب کلی سبک انتخاب شده رو پیش برد ولی تموم قسمت ها یا حتی یه بخش کوچیکی از فضا رو به دکوراسیون چوبی اختصاص داد. البته برای اینکه مرغوبتر و با دوام تر باشه دکوراسیون، پیشنهاد خودم استفاده از چوب راش یا چوب روسه. هر چند تعریف چوب کاج و گردو رو هم زیاد شنیدم.

 

خاتمه کلام»»»

از کفپوش و دیوارپوش‌ها گرفته تا مبلمان، میزها و صندلی، تزئین سقف و ... میشه  از چوب استفاده کرد. سایه روشنی از رنگ‌های چوبی طبیعی، دکوراسیون فق العاده قشنگی رو بهتون هدیه میده  اما بهتره رنگ چوبی قالبی برای کل دکوراسیون انتخاب کنید و کمی روشن یا تیره با با همدیگه ترکیب شن. زمینه رو هم بهتره از رنگ تیره استفاده کنید.
 
 
دفعه دیگه از قصر شیشه ای سلیمان براتون مینویسم.
اماده شرکت کردن شما تو این بحث هستم. خوشحال میشم تجربه هاتون رو با من به اشتراک بذارید.